• پایگاه اخبار اوقاف قم
  • پایگاه اخبار اوقاف قم
تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینلوگوی اوقاف

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه18مرداد1401

12:34

36

نماز جماعت ظهر عاشورا در 20 بقعه متبرکه قم اقامه شد

نماز جماعت ظهر عاشورا در 20 بقعه شاخص نواحی و شهرستان‌های مختلف استان قم اقامه شد.

نماز جماعت ظهر عاشورا در 20 بقعه شاخص نواحی و شهرستان‌های مختلف استان قم اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، به رسم و سنت دیرینه و به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) و یاران باوفایش در کربلا و در هنگامه نبرد با سپاه کوفه، نماز جماعت ظهر و عصر در صحن‌ها و معابر منتهی به بقاع متبرکه شاخص استان قم همزمان با عاشورای امسال تدارک دیده شده است.
بر این اساس در حرم مطهر امامزاده سید علی(ع)، نماز ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام احسانی‌فر اقامه شد و در بقعه متبرکه امامزاده سید معصوم(ع) نیز حجت‌الاسلام پناه‌زاده نماز ظهر و عصر را اقامه کرد.
آستان نورانی امامزاده شاه حمزه(ع) هم میزبان عزاداران حسینی برای برپایی نماز جماعت ظهر و عصر بود و حجت‌الاسلام مصطفی احمدوند نماز را اقامه کرد.
در حرم امامزاده ابواحمد(ع) هم نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام یزدانی برپا شد.
آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) هم میزبان مراسم عزاداری ظهر عاشورا و اقامه نماز جماعت بود؛ حجت‌الاسلام آخوندی امامت جماعت را در این بقعه متبرکه بر عهده داشت.
حجت‌الاسلام سید مصطفی صحفی، نماز جماعت ظهر و عصر امروز را در مسجد جامع قم اقامه کرد و در حرم مطهر امامزاده جعفر شهید(ع) هم نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام سید مجتبی سعادت الحسینی اقامه شد.
در مجموع و در ناحیه دو شهرستان قم، در هفت بقعه و در ناحیه یک هم 10 بقعه، میزبان نمازگزاران ظهر عاشورا بودند و در سه بقعه دیگر کهک و خلجستان هم سوگواری ظهر عاشورای حسینی و نماز جماعت برگزار شد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 109463
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 345
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8359705
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 18127